Thursday, June 28, 2007

WAKAKAKA!!!

Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.

Antara alasan yang diberikannya:



Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri : Kenapa pula?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"

isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS

tambah "s" je, kan?



Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...

4 comments:

Kelana said...

Haila.. bertambah ler satu lagi joke madu 3. Hehehe..

Oit Ned.. dok sibuk pasal orang kahwin 3 nie aperhal? Ned bila nak menoktahkan zaman bujang? Lagi lambat kahwin, lagi rugi oooo...

Wakakakakaka...

Kelana said...

Hehehe.. ni haaa... Ned.. You have been tagged. Jangan risau... ini utk kebajikan. Read TeropongSkop untuk maklumat lanjut. I am sure that your responses will be an interesting addition to your blog :)

janet said...

lawak2 :D

kechi said...

haha..agak laaa..wakakakaka