Friday, March 17, 2006

the other story...

Cerita pada hari ini..

ok.. balik² aku citer pasal keje aku jer.. takpe pengalaman manis pahit semua ada..
so hari ni... ada gak la pengalaman menarik..

pagi tadi, boss aku ada hantar msg kat handphone aku.. katanya ada user sorang komplen, kata line jap dapat..
then jap lagi putus.. and cam² la hari².. so aku ditugaskan supaya bertemu dgn si noraini neh..
aku leh kata la.. rata² dak cun dlm uitm neh, sme dah berpunya.. free hair ke tudung ker.. semua dah kena sebat..
camna aku tau.. sbb gambar depa ngan balak depa kat atas meja laa, desktop wallpaper laa, dlm folder my pictures la..
macam², sampai aku sendiri takut nak cakap ngan depa, bukan apa.. takut silap cakap, kang repot kat balak or boss aku..
tak ke naya aku.. haha..

so, aku dah set time ngan si noraini neh.. blok dia B, zone 3, no bilik B***.. (mana leh btau, satgi hampa pi cari..)
aku pun pi la jumpa dia dalam pukoi 4 lebey.. aku pun naik kereta aku, start enjin, masuk gear satu dan bergerak ke zone 3, blok bidara.. pastu aku pi cari bilik dia neh.. elok² saja aku sampai, pintu ttp, aku pun ketuk laa.. tup² minah tuh buka pintu.. terkejut aku, bukan apa, sbb dia dah penah jumpa ngan aku, minta setkan password tak silap aku.. so takpa laa, dia mungkin tak ingat.. tp aku ingat mostly setiap user yg aku jumpa.. pergh, hari ni kat bilik dia.. dia pakai jeans levi's ketat, ikut shape, then pakai baby-T yg agak ketat sampai nampak ketiak.. (seb bek tak bau masham.. hehe.. lawak jer..)

aku pun memulakan kerja² aku membaik pulih situasi yg tidak menyebelahi system network yg aku menten neh.. aku pun godek sana godek sini.. signal dpt.. tp dia punya signal terlalu rendah, sampaikan nak connect pun susah, mostly limited connectivity.. aku pun heran, bilik dia tgh², access point kat kiri kanan walaupun bkn satu level.. eh ada satu AP sama level.. aku pun check laa... kat pintu bilik dia ok ja.. tp still problem.. aku pun tader idea.. lastly aku pun ckp kat dia.. "kalau slalu pakai, saya akan pasang repeater kat bilik neh, so dia akan repeat signal yg mana paling dekat.. saya ghasa, baik repeat signal dari blok depan, at least lg senang dpt dari blok awak.."... dia mengiyakan ajer.. yer laa.. tak brapa tau pasal menda² neh, tp tau pasal internet.. hehe.. beser laa.. tak semua org tau semua benda, btoi dak..

kerja punya kerja, dan jugak la aku usha body dia.. masyuk beb.. hehe.. agak meleleh la darah kluaq dari idung aku, seb bek dia tak prasan.. hahaha.. takpa², aku masih bleh control.. then aku pun sambung sembang, crita apa masalah sebenarnya.. dia pun angguk sajalah.. tatau la dia paham ke tak... hehe.. pastu, aku pun minta diri nak balik.. dekat pukoi 5 dah.. aku kena hantaq balik kunci kat maintenance UiTM, kalau dak, hingaq plak depa kat aku.. tak hantaq kunci..

end of this part..

ehh, blom end lagi.. haha.. lepas aku kluaq dari bilik dia, aku pi check signal kat tangga blok tuh.. dpt, tp agak lemah laa.. tatau pasai pa.. nak kata tembak kuat.. agak kuat laa.. aku dekat saja ngan access point tuh.. so aku pun try connect ke internet, bley.. hmm.. pelik..
takpa laa.. tgh2 aku check, aku angkat kepala aku, tgk hari nak ujan.. mampoih la basah.. dah la kereta agak jauh.. tup tup.. aku nampak menda menarik.. 3-4 org cikas tgh berkemban nak mandi.. pakai tuala saja plak tuh.. takpa laa..siap perasan aku ternampak, buat selamba lagi.. haha.. aku tatau laa.. ke depa saja.. sbb aku sorang jer laki yg leh masuk blok tuh selain dari technician UiTM... dalam pada tuh, dan jugak nampak sorang awek tuh punya...... takpa laa.. xyah la aku tulih, dia duk tingkat atas, aku duk bawah.. so ternampak laa.. bleh plak dia 2-3 kali lalu.. adei laa.. berdosa aku hari neh.. isk... tobat²... bkn sengaja...

really end of this part.. yg len paham² sendri.. takkan nak aku tulih..

elok² aku nak balik dari maintenance, hasrina call aku... dia kata dia mintak aku mai bilik dia dalam masa 5 minit..
so aku pun tunggu la dlm 5 minit.. then aku pi la jalan kaki ke bilik dia.. pintu terbuka, aku pikiaq dia dah redi la kot.. tup² elok aku nak masuk.. dia cam terkejut.. ya laa.. aku nak ketuk pintu.. elok ja, ternampak dia tgh siap.. huhu.. trus aku ckp sorry.. aku tak sengaja.. dia kata takpa.. so aku pun tunggu ja kat luaq..

elok ja dia dah siap, aku pun masuk lepaih dia panggey aku.. mintak aku checkan computer dia.. so, aku pun tanya la apa masalah dia..
godek punya godek, aku dah rasa pelik.. takda apa² run, tp cpu usage sampai 100%, pejadah.. tp sbb dah lama aku dlm bidang masalah pc neh.. aku leh agak.. kena worm and trojan.. and yes.. registry windows trus weng dan pc dia lag nak mampuih, crash trus.. hahaha.. aku gelak jer la kat dia.. i mean gelak sinis.. dia tanya pasai pa.. aku ckp laa.. "pc and windows awak dah weng.. kena worm.. "aku men agak², kena brontoks ker aper jadah.. dah lupa plak.. pot pet pot pet.. dia minta tolong kat aku.. bkn apa.. sbb dia cam dah tak tentu arah.. aku pun kata laa kat dia.. "ok laa.. saya tolong pometkan... buat satu list semua benda yg awak nak list.. saya nak bekap.. takut jd apa², awak marah saya lak.."
then dia pun buat la list tuh.. pas set semua² tuh, aku pun bungkus la pc dia bawak balik UTP.. ya laa.. nak tolong pomet.. takkan nk duk bilik dia.. kang tak pasai² kena ngan awek aku.. ngan pak gad.. naya ja.. boss sure bising.. haha..

interesting part will be added tomorrow.. hehe.. lalok la bai... :)

No comments: